Pengembangan Bisnis Pembuatan Website Company Profile dan Portofolio pada Nest Link

Authors

  • Muhammad Farhan Fahrezy IPB University
  • Adli Farizi IPB University
  • Cahya Rudiansah IPB University
  • Wien Kuntari IPB University

DOI:

https://doi.org/10.61132/mars.v3i1.563

Keywords:

Business Model Canvas, Website, SMEs, Company Profile, Digital Marketing

Abstract

The development of digital technology has transformed how companies present themselves online, with company profile and portfolio websites becoming crucial tools in building image and credibility in the digital market. This research aims to identify business opportunities in the website development industry, particularly for small and medium enterprises (SMEs), using NestLink as a case study. Utilizing the Business Model Canvas (BMC) method, the research analyzes the business model components of NestLink in providing website development services.The research results show that NestLink offers customized website solutions, including company profile website creation, ready-to-use templates, and portfolio websites. Distribution channels include social media, official websites, and digital advertising. The main strategy focuses on responsive design, good user experience, and flexible templates. The primary revenue comes from website development services and template sales.

 

 

References

Gema, Y., Diana, A., & Achadiani, D. (2022). PENERAPAN E-COMMERCE DENGAN METODE BUSINESS MODEL CANVAS (BMC) BERBASIS CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (CMS) UNTUK MEMPERLUAS PEMASARAN PRODUK PADA JTBBEKASI. IDEALIS : InDonEsiA journaL Information System, 5(1), 49–58. https://doi.org/10.36080/idealis.v5i1.2870

Hardiansyah, L., & Iskandar, K. (2019). Perancangan User Experience Website Profil Dengan Metode The Five Planes. Information Technology Journal.

Jolie, A. (2024). Pengembangan Website Company Profile untuk Meningkatkan Promosi Digital PT Multi Global. Social Engagement: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(4), 198–207. https://doi.org/10.37253/se.v2i4.9845

Manu, G. A., & Kande, M. C. (2019). PEMBANDINGAN CONTENT MANAGEMENT SYSTEM DENGAN METODE SAW (SIMPLE ADDITIVE WEIGHTING) DALAM IMPLEMENTASI PEMBUATAN WEBSITE SEKOLAH. Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi (JUKANTI), 2(2), 23–31. https://doi.org/10.37792/jukanti.v2i2.70

Mira Orisa, Ahmad Faisol, & Mochammad Ibrahim Ashari. (2023). PERANCANGAN WEBSITE COMPANY PROFILE MENGGUNAKAN DESIGN SCIENCE RESEARCH METHODOLOGY (DSRM). Jurnal Informatika Teknologi dan Sains, 5(1), 160–164. https://doi.org/10.51401/jinteks.v5i1.2576

Noerchoidah, N., & Nurdina, N. (2022). MEDIA WEBSITE SEBAGAI SOLUSI PROMOSI PENJUALAN PADA UMKM. Jurnal Kreativitas dan Inovasi (Jurnal Kreanova), 2(1), 1–6. https://doi.org/10.24034/kreanova.v2i1.5212

Pateman, D., & Pramudia, G. (2024). Analisis Bibliometrik pada Efektivitas UI/UX pada Penerapan Web Development. Media Jurnal Informatika, 16(1), 48. https://doi.org/10.35194/mji.v16i1.3879

Purba, N. (2021). REVOLUSI INDUSTRI 4.0: PERAN TEKNOLOGI DALAM EKSISTENSI PENGUASAAN BISNIS DAN IMPLEMENTASINYA. 9(2).

Ri’aeni, I. (2019). STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL PADA PRODUK KULINER TRADISIONAL. LUGAS Jurnal Komunikasi, 1(2), 141–149. https://doi.org/10.31334/ljk.v1i2.443

Robby Aditya & R Yuniardi Rusdianto. (2023). Penerapan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran UMKM. Jurnal Pelayanan dan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(2), 96–102. https://doi.org/10.55606/jppmi.v2i2.386

Rochmawati, I. (2019). IWEARUP.COM USER INTERFACE ANALYSIS. VISUALITA, 7(2), 31–44. https://doi.org/10.33375/vslt.v7i2.1459

Sabella, J. J. (2021). Penerapan Strategi Freemium pada Aplikasi Permainan Ponsel Online. Jurnal InterAct, 10(1), 47–56. https://doi.org/10.25170/interact.v10i1.2007

Seputra, K. A., Marti, N. W., Ariawan, K. U., Saputra, I. N., Wijaya, W., & Ardiana, I. K. (2024). Pengembangan Branding Digital sebagai Upaya Peningkatan Visibilitas dan Saluran Pemasaran Digital UMKM.

Siahaan, M., Jasa, C. H., Anderson, K., Valentino, M., Lim, S., & Yudianto, W. (2020). Penerapan Artificial Intelligence (AI) Terhadap Seorang Penyandang Disabilitas Tunanetra. 02.

Taufik, R., Pribadi, I. A., Ilman, I. S., & Sholehurrohman, R. (2023). Manajemen Wordpress untuk Menginformasikan Profil Dan Potensi Desa di Desa Gebang Kecamatan Teluk Pandan Kabupaten Pesawaran Lampung. 4(1).

Tyasari, H. S., & Patrikha, F. D. (2023). ANALISIS STRATEGI PEMASARAN DIGITAL DALAM UPAYA PENINGKATAN OMSET PENJUALAN. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 11(1), 9–17. https://doi.org/10.26740/jptn.v11n1.p9-17

Untari Ningsih, D. H., Santoso, D. B., Mariana, N., & Saefurrohman, S. (2022). Model Strategi Edumarketplace Selasarkaryakriya Dengan Pendekatan Integrated Marketing Communication. Jurnal Sisfokom (Sistem Informasi dan Komputer), 11(3), 415–422. https://doi.org/10.32736/sisfokom.v11i3.1505

Ushud, A. A. A., Novita, I., & Juliasari, N. (2021). Pelatihan Pemanfaatan CMS Untuk Pembuatan Website Bagi OrangTua Siswa Sekolah Alam Tangerang. Vol ., 1.

Wattimena, F. Y., Renyaan, A. S., Koibur, R., Sumanik, E. D., & Nahakleky, T. J. (2022). PELATIHAN DESAIN WEB BAGI UMKM MENGGUNAKAN GOOGLE SITE, WIX , HTML dan CSS. Community Development Journal : Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(3), 1466–1472. https://doi.org/10.31004/cdj.v3i3.7916

Widya Astuti, A., Sayudin, S., & Muharam, A. (2023). Perkembangan Bisnis Di Era Digital. Jurnal Multidisiplin Indonesia, 2(9), 2787–2792. https://doi.org/10.58344/jmi.v2i9.554

Downloads

Published

2024-12-09

How to Cite

Muhammad Farhan Fahrezy, Adli Farizi, Cahya Rudiansah, & Wien Kuntari. (2024). Pengembangan Bisnis Pembuatan Website Company Profile dan Portofolio pada Nest Link. Mars : Jurnal Teknik Mesin, Industri, Elektro Dan Ilmu Komputer, 3(1), 08–20. https://doi.org/10.61132/mars.v3i1.563

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.