Pelatihan Penggunaan MIT App Inventor untuk Membuat Aplikasi Android pada Siswa di Bale Mesin Digital

Authors

  • Wahyu Kurniawan Sekolah Tinggi Management Informatika dan Komputer (STMIK) Lombok
  • Lalu Mutawalli Sekolah Tinggi Management Informatika dan Komputer (STMIK) Lombok
  • Wire Bagye Sekolah Tinggi Management Informatika dan Komputer (STMIK) Lombok

DOI:

https://doi.org/10.61132/bumi.v2i4.419

Keywords:

Mit App Invntor, Aplikasi Android, Bale Mesin Digital

Abstract

This training aims to provide training on the use of MIT App Inventor in creating Android applications to students at Bale Machine Digital. MIT App Inventor is a web-based platform that makes it easy for new users to program and create Android apps through a block-based Invalid source specified.men interface. The research methods used include problem identification, preparation, training implementation and evaluation. The results of this training show a significant increase in students' knowledge and skills in using information technology and creating Android applications. This training also provides basic skills that are much needed in today's digital era and can be the basis for developing business opportunities in the future.

References

Dewi, K. H. S., Melatii, I. G. A. S., Aryawan, I. K. B. M., & Narayana, I. W. G. (2021). Penguatan Pembelajaran Berbasis Digital Bagi Tutor Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat (Pkbm) Sebagai Media Penunjang Pembelajaran Daring. JMM (Jurnal Masyarakat Mandiri), 5(2), 651–662.

Edriati, S., Husnita, L., Amri, E., Samudra, A. A., & Kamil, N. (2021). Penggunaan Mit App Inventor untuk Merancang Aplikasi Pembelajaran Berbasis Android. E-Dimas: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 12(4), 652–657. https://doi.org/10.26877/e-dimas.v12i4.6648

Fitri, F., Lamada, M. S., & Zulhajji, Z. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika Menggunakan Mit App Inventor di SMKN 2 Wajo. Jurnal MediaTIK, 4(1), 1. https://doi.org/10.26858/jmtik.v4i1.19720

Juliandi, A. (2019). Modul pelatihan android menggunkan MIT App Inventor. Jangan Belajar, 1(was), 1.

Kartini, K. S., & Putra, I. N. T. A. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Android Pada Materi Hidrokarbon. Jurnal Pendidikan Kimia Undiksha, 5(1), 37. https://doi.org/10.23887/jjpk.v5i1.33520

Negara, H. R. P., Syaharuddin, S., Kurniawati, K. R. A., Mandailina, V., & Santosa, F. H. (2019). Meningkatkan Minat Belajar Siswa Melalui Pemanfaatan Media Belajar Berbasis Android Menggunakan Mit App Inventor. SELAPARANG Jurnal Pengabdian Masyarakat Berkemajuan, 2(2), 42. https://doi.org/10.31764/jpmb.v2i2.887

Risma, R., Farida, F., & Andriani, S. (2021). Android Mobile Learning: MIT App Inventor dan Pengembangannya pada Pembelajaran Matematika. AlphaMath : Journal of Mathematics Education, 7(1), 64. https://doi.org/10.30595/alphamath.v7i1.8800

Yanto, B., Setiawan, A., & Husni, R. (2020). PKM Blended Learning dengan Google Classroom for Education bagi Guru SMA Sederajat di Kecamatan Tambusai Provinsi Riau. QALAMUNA: Jurnal Pendidikan, Sosial, Dan Agama, 12(01), 15–24. https://doi.org/10.37680/qalamuna.v12i01.209

Zailani, A. U., Perdananto, A., Nurjaya, & Sholihin. (2020). PENGENALAN SEJAK DINI SISWA SMP TENTANG MACHINE LEARNING UNTUK KLASIFIKASI GAMBAR DALAM MENGHADAPI KOMMAS : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat. KOMMAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 7–15. Retrieved from http://openjournal.unpam.ac.id/index.php/kommas/article/view/4599

Published

2024-10-14

How to Cite

Wahyu Kurniawan, Lalu Mutawalli, & Wire Bagye. (2024). Pelatihan Penggunaan MIT App Inventor untuk Membuat Aplikasi Android pada Siswa di Bale Mesin Digital . Bumi : Jurnal Hasil Kegiatan Sosialisasi Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(4), 119–127. https://doi.org/10.61132/bumi.v2i4.419

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.